tirsdag 12. august 2014

Morgentanke: Tyven, tyven ...

Tidstyven i hverdagen er avhengig av tilgang til det som stjeles, noe som er borte vekk, er ikke bestandig tatt, men kun forlagt i øyeblikket.

Tid som spares, er avhengig av verdikalkulatoren og omsetning av spart tid, for fylles tiden da med mer, så er dette reel innkassering av det sparte.

Her tikker ferie tiden og sekunder omgjøres til timer via minuttene som bare er små deler i den store tids sammenheng, gleden over tiden som jeg finner og fryden som bor der, er uovertruffen flott.

Hvor mye tid som befinner seg i min tidskonto, er noe uklart - takk og pris for det, for en visshet om enden ville være noe mer enn hva jeg er lært opp til å forvalte.

Har lært meg å fryde meg over livet og blitt lært opp til å være snill og grei, med disse tanker om verden, så ønskes alle en flott dag, med masse omsorg og fryd ... smil ...