tirsdag 25. november 2014

Morgentanke - Sirkulære snurretanker:

Tanker som snurrer rundt og som er lest om dynamikken i det området som oppstår i mellom mennesker.

Kommunikasjonsteoretikerne tenker sirkulært, årsakene forklares ut fra den helheten interaksjonen foregår. Mennesker har ulike oppfattelser av virkeligheten.

Helheten henger sammen med de enkelte delene. Det ene påvirker det andre som igjen påvirker det første, det finnes ingen begynnelse eller slutt i en sirkel. Hva som er årsak til hva, og hva som påvirker hva, foregår i en sirkulær prosess.

På relasjonsplanet skjer formidlingen på tre nivåer:

1. Hvordan jeg oppfatter meg selv

2. Hvordan jeg oppfatter deg

3. Hvordan jeg oppfatter at du oppfatter meg.

I vår kommunikasjon formidler vi ikke bare et innhold, men vi formidler også vårt forhold til og oppfatning av hverandre.

Masse tanker som er gjort om hvordan vi samhandler og agerer, noe som gir tankerekker som påvirker det som tenkes om hva som nå er kraften i det som kommuniseres.

Smiler for å gi kraft til gleden over relasjoner i mellom oss mennesker ... smil ...