onsdag 26. november 2014

Morgentanke - Innsikt i egen forståelse ...


Stordalen sin åpenhet om det vanskelige og utfordrende som er blitt en så stor del av hverdagen dems, gir en forståelse av at alle har utfordringer og ingen er skånet for ny erfaring.

Det oppstod en oppmerksomhet på forståelsen av å se på hverandre i forskjellige lys, noe som gir en oppfattelse av at "Janteloven" underbevisst jobber konstant, for min overfladiske betraktning av klovnen og cirkusartisten, kun er en merkevare drakt som påkles for å håndtere den profesjonelle delen av hotellkongen sin tilstedeværelse. Noe som helt klart kommer overbevisende til syne med valgene som nå gjøres.

Selv om jeg teller to øyne, så ser jeg kun det jeg ønsker og mediene har åpenbart båret frem et budskap som jeg tidligere har bitt på med agn og mothaker, for det bildet har hengt vedvarende med som åpenbare tanker som har båssatt og farget alt hva jeg har kommet over av omtalt informasjon.

Teksten under et bilde som formidlet utfordring med bekymring, vekket tankene våkne og jeg så for første gang mer hva de omtalte menneskene er, de er mennesker de også, skjøre individer som ikke bare er marionettefigurer som profilerer produktet business personene.

Til ettertanke, når disse vellykkede fremstår som svake og redde, så bør vi alle legge ned maskeraden og følge opp og dripe varsomt rundt de varme verdier og se oss selv i ærlige såre lys. For det er når vi eksponerer oss med menneskelige egenskaper at vi lever og er ærlige ovenfor alle andre og en selv.

Når sårhet og vårt vanskelige vises frem, så svarer samtlige som er tilstede med å gjenkjenne og forsøkt uttrykt forståelse, noe som er uvant og et område hvor vi er forholdsvis utrente.

Da er "katta ute av sekken" og vi kan alle velge å være ærlig sårbare ovenfor en selv og hverandre, noe som stimulerer til mer omsorg og omtanke ... smil ...