tirsdag 25. juli 2017

Morgentanke: Hvor mange er det av meg …

Hvem jeg nå er og vil bli, ikke den samme som jeg var og skulle vært.

Hva er jeg, når ca 100.000 milliarder celler er det som kan kalles meg, syklusen på disse celler er varierende og ikke evigvarende på noe som helst måte.

Den fysiske meg er periodisk den samme, men så dør celler og nye blir født i sammen med gamle og enda nyere.

I den varierende og forandrelige form som mitt fysiske jeg befinner meg, så er forandring det som fremstår som tydelig.

Så fokuserer jeg på tankene som har endret seg fra barnesteg og frem til nå, ei heller disse har samme innhold som den gang da.

Forandringen er naturlig og endringen baseres på hva som har vært, skal bli og sammenblander dette med det som er.

Bare å starte telling på det fysiske plan, bevege så tellingen over på min egen utviklede måte å synliggjøre den forvaltede forståelse av lærdom.

Smiler til meg, meg og meg … smil …