torsdag 30. mars 2017

Morgentanke: Maleriet avbilder bare en tolkning …

Min påtatte rolle hentet fra maleriet som er streket opp med meg i verden, har min tolkning fått en forventet fremtoning lik mitt oppfattede av det fremstilte, noe som periodisk blir noe ensidig og ikke korrekt.

En god gjengivelse av tolkninger, har mange nyanser av øyeblikkets påvirkning og ikke nøktern innsikt og helhetens dybde.

Klatter på med fargede strøk og ser med nye øyne på det samme og oppdager mer, selv om lærdommen ikke er direkte ny og lagene med farger overskygger de rene blanke linjer, som ikke direkte fremhever opphavets veier.

Får bytte vinkel og se etter mer av det tolkede og kjenne på nyanser av meg og mitt, føre blikket bortenfor og tilbake, samle inntrykk og blande dette i sammen med her og nå.

Smiler forsiktig av mitt tankemalte … smil ...