tirsdag 28. juni 2016

Morgentanke: Quinta del Sordo ...

«Den døve manns hus» utenfor Madrid, hvor Francisco Goya kunne trekke seg tilbake og lagde en serie bilder, som er kjent som Pinturas Negras («Dystre bilder») – en serie malt med teknikken olje på murpuss, malt direkte på veggen i landstedet Quinta del Sordo.

Alle mennesker har perioder av mer eller mindre lys, endringene frembringer forståelsen av andre måter å tenke og forstå.

Enkelte individer er flinkere til å uttrykke det uvante og har talenter til å utføre fremførelsen av det ennå ikke helt forståtte.

Som Goya fant sin måte å uttrykke det vanskelige, så har jeg sansene åpne for å kunne finne min egen metodikk for å møte demonene som bor i våre alles mørke avkroker på innsiden og trekke det vanskelige frem i lyset.

Mitt smil er verktøyet som erstatter Goyas sine penselstrøk, så får jeg fin slipe teknikken til jeg finner mitt eget “Quinta del Sordo” … smil …