mandag 14. mars 2016

Morgentanke: Buzzord …

Fjoråret hadde teknologiske Buzzord som: Catalytic Innovation, Internet of Things, 3D printing, The Digital Transformation of the Media Market og Programmatic marketing.

Fantastisk og wow, men hva vil dette innebære og hvordan påvirker dette deg og meg i 2016.

Catalytic Innovation fokuserer på å skape en helt ny industri og sosiale endringer, slik som elektrisitet, telefonen, radioen og internett gjorde i sin tid.

Internet of Things, er begrepet når ting og dingser blir koblet til internett.

3D printing er muligheten for å “lage” klær, sko, proteser og til og med fire etasjers bygg på en ny måte.

The Digital Transformation of the Media Market er en medieforvandling fra analogt til digitalt, fra statisk til dynamisk og personlig.

Programmatic marketing omfatter en rekke teknologier som automatiserer og erstatter menneskebaserte metoder.
Det er et raskt voksende fenomen i den globale media og reklamebransjen og det er sterkt knyttet til et annet kjent buzzord: “Big data”.

Påvirkningen som vil merkes, styres av graden for egen eksponering og hvor mye hype som hver enkelt er mottakelig for.

Når Buzzord er omgjort til alminnelige hverdagslig integrasjon, så har disse fått navngiving som er mer slik som hvermansen vil kunne forvalte.

Dermed er buzz et øyeblikk med lokalt stammespråk for de innvidde i kretsen, uten betydning for den videre eksistens, kun som et stimuli for faggrupper og identitet bærende begreper i den perioden utviklingen til allemans tilgjengelighet er på plass.

Buzzsmiler og Buzzler … smil …