torsdag 22. september 2016

Morgentanke: Ferskvare …

Soft- og hardvare, er ferdige produkter som plutselig kan tilegne seg assosiasjonen som ferskt, når det kommer nye produkter.

Hvor modent noe er, et spørsmål om hvor på erfaringsstigen øyeblikket betraktes i fra.

Ferskt kan være umodent og umodent kan være uspiselig og tydelig uferdig.  Overmoden kan være råttent og råttent kan være utsøkt bra.

Når de gammeldagse slakteren ikke solgte kjøttet de hadde til mørning, var fordi kjøttet skulle modnes og håndtverkere stolthet var å kunne dette. Dagligvarebutikker har distansert oss vanlige handlende og overlatt begrepet ferskt, til visuell inspeksjon av holdbarhetsdato.

Hvilken stand produktet er i, uvesentlig og noe som dagen ikke har mulighet til å forvalte på gamlemåten.

Ferskvare er ansiktet som smiler,  grip refleksen og smil tilbake …  smil …