tirsdag 16. juni 2015

Morgentanke - Rakkerungeressurser ...

Hvor er de snille barna, som nissen så innstendig messer om, når sesongen er sommer? Da er jo ikke nissen det store åpenbare instrumentet lenger!

Tror jammen at alle barn er absolutt snille av natur og at dette ikke er en sesong vare, men motivet for tildeling av rakkerunge og andre tilhørende synonymer, er nok et resultat av de voksende kapasitet til å fordele egne krefter rett og riktig.

For å oppdage en rakkerunge, så må et overfladisk blikk fange den delen av hodet som ikke orker å sette seg inn i situasjonen, for det er alltid en grunn til at handlinger gjøres.

Enten så uteblir forventet resultat, da effekten utviklet seg annerledes enn hensikt. Ett ledd i en stor kjede, på vei til innsikt og kunnskap, kan isolert oppleves unødvendig og helt feilslått.

De aller fleste lærlinger baseres på erfarte feil, det er arenaen som absolutt har mest av forstått, alt annet er ofte fortalt, opplest eller vedtatt.

Overlevering av kunnskap er tematikken som bør evalueres og som må på dagsorden, for når voksene sier at ting ikke gjøres sånn og slik, så er det forventet at løsningen presenteres på en forståelig måte, som er åpenbar nyttig for rasens eksistens og ikke bare som et tiltak for å finne en stillhet i foreldres sfære etter endte gjøremålene, den dagen.

Smiler til og av eget erfart og forsøkt, så da smiles det enda mer her ... smil ...