torsdag 23. april 2015

Morgentanke - Min gnist i mitt blod ...

Hver dag fyres livet opp og veien blir til mens en går, fordi det brenner en evig glød av glede over alt som oppdages og erfares som ny lærdom.

På vei frem og frem, så slokkes gnisten nesten helt, men sannheten er at gløden aldri kan slukkes før det er totalt mørkt.

Dermed vekkes gleden hver eneste dag, hvor klokken har ført trøttheten bort fra kroken i øyet.

Hvor glad denne dag er, helt opp til enhver å definere sitt innhold. Godt å være Herre i eget sinn og Guide i eget liv, dermed settes føttene fremfor stegene som tas og retning er målets vei.

Mitt skapte har forhåpentligvis glede for fremtiden og menneskeheten, slik at mitt ikke kun er bare for meg.

Med stort perspektiv, så er dagens oppgave å smile sterkt fra den indre glød ... smil ...