mandag 2. september 2019

Morgentanke: Hva som skiller ...

Meg og verden, verden og meg.
Meg i verden, verden i meg.

Verden og meg, meg i verden.
Verden og meg, verden i meg.

Skillet mellom deg og meg i eksistens.
Ikke tilstede.

Meg og solsystemet, solsystemet og meg.
Solsystemet i meg, solsystemet i meg.

Solsystemet og meg, meg i solsystemet
Solsystemet og meg, solsystemet i meg.

Skille mellom oss i det nære system.
Ikke tilstede.

Meg og universet, universet og meg.
Universet i meg, universet i meg.

Universet og meg, meg i universet.
Universet og meg, universet i meg.

Skille mellom oss i det større perspektiv.
Ikke tilstede.

Meg og kunnskap, kunnskap og meg.
Kunnskapen i meg, kunnskapen i meg.

Kunnskap og meg, meg i kunnskapen.
Kunnskap og meg, kunnskap i meg.

Skille mellom oss i det forståtte.
Tilstede.

… smiler i mellom … smil ...